091109

Hej, jag har böjat blogga igen! Fast på en ny blogg.

Jag ska be Hillevi hjälpa mig med header och design, men till dess får jag och ni stå ut.

Min dag började med att jag gick upp, var faktiskt pigg idag (ovanligt). Sen åt jag frukost och gjorde mig iordning. Sen skolan, där hände väl inte så mycket. Och sen buss hem. Jag bestämde mig för att öva på spanskan eftesom jag inte kunde den så bra och för att vi har prov på torsdag. Men ny blogg lockade mer... Efter jag har skrivit klart inlägget så lovar jag att jag ska göra spanskan. För sen kommer mina kusiner, ochdå blir här ingen pluggtid kan jag lova. Det är Ida och Elin dem är 6 och 8 år.

 Igår så var min familj och mina kusiners familj på farsdagmiddag hos farmor och farfar, då ville ju såklart Ida och Elin leka ``blindbock´´ UTE....
Och det gick jag med på, deras egna påhittade ``blindbock´´ gick ut på att Elin skule leda mig och jag hade ögon bindel och sen skulle jag titta och då skulle Ida gå på styltor.
När Elin hade lett mig ett tag och gått runt så jag inte hade en aning om var jag var, så ledde hon ut mig på en åker.
Jaha tänker ni, det var la inte så farligt.

Men mina skor gick hål på och blev fläckar som inte gick bort på efter som jag trillade över några stenar i lera med fötterna.
Men då såg dem med en hur gulligblicksomhelst och sa förlåt. Så dem fick fortsätta leda mig på ett villkår: INGEN MER LERA!
hihih^^

Men nu ska ni få veta en pinsam sak:
Jag var påväg ner till bussavplatsen där jag hoppar på bussen på morgonen. Så såg jag att våran granne hade byggarbetare som grävde i deras trädgård.
Jag ställde mig vid bussavplatsen som ligger bredvid grannen satte på min musik och glömde helt av att byggarbetarna var där.

Sooo tänker ni, det gör väl inget om någon hör musiken.

Nej, visst gör det inget om någon hör min musik. Men har man musik på och man kan låten, ja vad gör man då? SJUNGER! Och om man inte vet eller inte tror att någon hör sjunger man oftast högt och falskt.... Vilket var precis det jag gjorde. Ända tills jag upptäckta att byggarbetarna slutade gräva (eller några fortsatte, vissa slutade) och tittade på mig... PINSAMT! Som tur var kom bussen strax efter.


Kram Saraa <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0